Proč to dnes bez webu nejde?

“Kdo dneska nemá web, jako kdyby neexistoval. No a v podnikání to platí dvojnásob.” Možná už jste něco takového také slyšeli. Pojďme se dneska podívat na to, co je na zmíněném tvrzení pravdivého. 

 

Vážně ho potřebuji?

Jasně, ve chvíli, kdy jsou vaši zákazníci malý okruh osob a vám to stačí, je vše v pořádku a webem si hlavu nelámejte. Pokud se však ve vašem okolí nachází konkurence a nebo chcete být více než “ten obchůdek na konci ulice”, zvažte to. Lokální prodejce zeleniny, ke kterému chodí pravidelně 20 stejných lidí bydlící v okruhu 300 metrů asi www stránku nepotřebuje. Ale dokážete si představit, že sháníte zámečníka a ten nemá na internetu ani svůj kontakt?

 

Mít web nebo mít pěkný web?

Web vlastně funguje jako vaše prodejna. Představte si teď obchod s oprýskanou omítkou a neudržovanou výlohou. Jaký z toho máte pocit? A nyní si zkuste představit obchod s pečlivě vybranými vystavenými výrobky, které zaujmou, a s útulným interiérem. Který z těchto obchodů je vám sympatičtější? Myslím si, že drtivá většina lidí by si zvolila prodejnu číslo dva.

S webem je to navlas stejně. Je hned poznat, když se o něj nikdo nestará. Stejně tak návštěvník pozná, zda se na něm cítí dobře, to když je web pěkný, přehledný a intuitivní.

Navíc ve světě internetu je otázkou 3 vteřin dostat se zpět na vyhledávač a objevit web konkurence. No a proto by se měl obchodník starat o web minimálně stejně tak dobře jako o svou prodejnu.